مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 16:422022-02-21سياسي

ضرورت افزایش گرنت پژوهشی در کشور/ اولویت تحقیقات مشترک با کشورهای غرب آسیا


انجام تحقیقات مشترک با کشورهای غرب آسیا برای ما اولویت دارد و علاوه بر تحقق اهداف فناوری و نوآوری در تحقق دیپلماسی علمی نیز کمک می کند.

- به نقل از وزارت علوم، پیمان صالحی، در نشست کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با ارائه گزارشی از مراحل تشکیل وظایف صندوق شورای عالی عتف اظهار داشت: قانون تصویب صندوق شورای عالی عتف توسط رییس جمهور در آذر ماه سال جاری ابلاغ شد و مراحل تدوین اساسنامه آن، مراحل پایانی را در وزارت علوم می گذراند.

دبیرکل شورای عالی عتف گفت: برای تدوین اساسنامه این صندوق از همه دستگاه های اجرایی مانند سازمان برنامه و بودجه و حتی بخش های خصوصی و صندوق های پژوهشی موجود در کشور نظرخواهی شد تا اساسنامه ای قوی تدوین و به هیئت وزیران ارسال شود.

صالحی افزود: تقاضامحور کردن رساله های دکترا و پایان نامه های کارشناسی ارشد و استفاده از ظرفیت پژوهشگران پسا دکتری از جمله اهداف مهم صندوق عتف است که در قالب اعطای گرنت پژوهشی صورت می گیرد.

وی فراهم سازی منابع لازم برای حمایت از تحقیقات بنیادی خاص و در مرزهای دانش در راستای دستیابی کشور به جایگاه مرجعیت علمی در منطقه را دیگر هدف ایجاد صندوق عتف اعلام کرد و گفت: به ویژه در منطقه غرب آسیا باید فعالیت های پژوهشی بین المللی را افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت افزایش گرنت پژوهشی در کشور/ اولویت تحقیقات مشترک با کشورهای غرب آسیا

ضرورت افزایش گرنت پژوهشی در کشور/ اولویت تحقیقات مشترک با کشورهای غرب آسیا